کد مطلب: 296325
نگاهي به شرايط تيم‌هاي رده دوم جداول ليگ قهرمانان آسيا/ اميدها به نمايندگان عربستان و هند!
تاریخ انتشار : 1402/09/08 12:26:43
نمایش : 302
سپاهان و پرسپوليس هنوز شانس کسب سه امتياز ديگر در آسيا دارند، اما به نظر مي‌رسد رقباي اين سه تيم در هفته پاياني بازي‌هاي نسبتاً راحت‌تري پيش رو خواهند داشت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري تسنيم، هفته پنجم دور گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در فصل 24-2023 در منطقه غرب، در دو روز گذشته برگزار و صعود سه نماينده عربستان در فاصله يک هفته به پايان مرحله گروهي مسجل شد و تيم‌هاي الاتحاد، النصر و الهلال در جمع 16 تيم پاياني، به تيم العين امارات پيوستند.

در شرايطي که تکليف صدرنشيني سه گروه روشن شده، رقابت براي قرار گرفتن ميان سه تيم برتر رده دومي گروه‌هاي منطقه غرب حسابي گرم است.

مطابق آيين‌نامه ليگ قهرمانان آسيا، تنها سه تيم برتري که جايگاه دوم گروه‌هاي A تا E را به دست آورده‌اند، راهي مرحله يک‌هشتم نهايي مي‌شوند و دو تيم ديگري که به رتبه دوم رسيده‌اند، با ادامه رقابت‌ها وداع خواهند کرد.

جدول تيم‌هاي رده دومي براي صعود به جمع 16 تيم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، در پايان هفته پنجم از مرحله گروهي مسابقات به شرح زير است:

  تيم‌ها تعداد بازي امتياز تفاضل گل
1 سپاهان 5 10 9+
2 نوبهار 5 10 4+
3 پرسپوليس 5 8 1+
4 شارجه 5 8 0
5 پاختاکور 5 7 0

در صورتي که همين جدول در پايان هفته ششم دور گروهي حفظ شود، سپاهان و پرسپوليس هر دو به مرحله حذفي صعود مي‌کنند که حالتي ايده‌آل براي فوتبال ايران به شمار مي‌رود.  سپاهان البته فرصت دارد تا با غلبه بر الاتحاد در جده، به‌عنوان صدرنشين گروه C راهي مرحله يک‌هشتم نهايي شود که در صورت رخ دادن اين اتفاق، الاتحاد قطعاً يکي از تيم‌هاي برتر رده دومي خواهد بود.

اکنون نگاهي به ديدارهاي اين پنج تيم در هفته پاياني مسابقات مي‌اندازيم:

مشخص است که رقباي تيم‌هاي ايراني در هفته ششم، کار راحت‌تري نسبت به سپاهان و پرسپوليس دارند. مومباي سيتي که در گروه D هنوز موفق به کسب امتياز نشده، مقابل نوبهار صف‌آرايي مي‌کند که تيم ازبک به احتمال فراوان موفق به کسب هر سه امتياز خواهد شد. مومباي سيتي هر شش امتياز ديدار با نساجي را به شاگردان مهدي رحمتي تقديم کرد و بعيد است بتواند با امتياز گرفتن از نوبهار، کمکي به سپاهان و پرسپوليس کند
 

همچنين شارجه که رتبه دوم جدول گروه D را به خود اختصاص داده، در هفته پاياني ميهمان الفيصلي اردن خواهد بود. الفيصلي با کسب تنها 3 امتياز در قعر جدول گروه روزگار مي‌گذراند و شانسي براي صعود ندارد. شارجه که در پلي‌آف از سد تراکتور گذشت، فرصت دارد در صورتي که نسف قارشي برابر السد امتياز از دست بدهد، با شکست الفيصلي به صدر جدول صعود کند و ممکن است نسف قارشي يا السد در رتبه دوم جدول گروه بايستند.

در گروه A نيز پاختاکور به مصاف الفيحاي عربستان مي‌رود. تنها نماينده سعودي که هنوز موفق به صعود نشده، در رياض بر پاختاکور غلبه کرد و مي‌توان اميدوار بود که عرصه را بر ياران محمدرضا کوشکي (بازيکن ايراني پاختاکور) تنگ کند. الفيحا با شش امتياز، در رده سوم جدول گروه ايستاده و هنوز شانس صعود دارد. با اين حال در صورتي که اين اتفاق بيفتد‌، الفيحا با 9 امتياز در ميان تيم‌هاي رده دومي قرار مي‌گيرد و شانس کمي براي صعود خواهد داشت.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg